Specjaliści pediatryczni

Pediatra

dr Aleksandra Rucińska
Specjalizacja: Pediatra

C’est moi. Kocham swoją pracę, a zwłaszcza najmniejsze niemowlęta i noworodki. Nigdy nie zagaduję do nich, zdrabniając. Patronaże, wykłady o szczepieniach, pokazywanie, jak nosić dziecko, jak znosić jego humory i jak się wzajemnie szanować, ciąża, porody- to moje hopla.

Przez wiele lat prowadzenia wizyt domowych w Polsce czy prowadząc gabinet we Francji, nauczyłam się, jak podejść do zagubionego rodzica, do wystraszonego dziecka i jak uspokoić gorączkową sytuację.

Moim drugim hobby była zawsze pomoc rodzinom z niepomyślną diagnozą prenatalną. Tam, gdzie rodziny zmagały się ze zbliżającą się lub dokonaną śmiercią ich maluszka, starałam się otoczyć ich opieką i zapewnić im wsparcie. Owocem takiego szaleństwa jest choćby Aleksandra, która nosi imię po lekarzu swej zmarłej siostry, Wikusi.

To moje marzenie, by kontynuować tę pomoc na szerszą skalę. Ale powolutku…

Język: angielski, francuski, włoski

dr Iwona Kozieł

dr Iwona Kozieł
Specjalizacja: Pediatra

Moja rezydentka. Empatyczna, serdeczna, mądra, zmotywowana. Taka ja, tylko że 10 lat młodsza 😊

Język: angielski

Chirurg dziecięcy

dr n. med. Andrzej Grabowski

dr n. med. Andrzej Grabowski
Specjalizacja: Chirurg dziecięcy / urolog dziecięcy

Mój mentor i niewyobrażalny mózg. Promotor pomocniczy mojej pracy doktorskiej, który jest mistrzem nienadużywania słów. Za każde zbędne słowo wypowiedziane przez Doktora macie 10zł zniżki. Tylko, że jak on coś powie, to Ty wiesz, że to rzecz święta. I masz ten spokój, nawet jeśli rzecz dotyczy diagnostyki zaburzeń rozwoju płci, stulejki, nowotworów.

Język: angielski

Chirurg naczyniowy

dr Tomasz Ruciński
Specjalizacja: Chirurg naczyniowy

Nie ufam nikomu bardziej! Empatyczny i kolejna oaza spokoju.

U­rolog dziecięcy

dr n. med. Andrzej Grabowski

dr n. med. Andrzej Grabowski
Specjalizacja: Chirurg dziecięcy / urolog dziecięcy

Mój mentor i niewyobrażalny mózg. Promotor pomocniczy mojej pracy doktorskiej, który jest mistrzem nienadużywania słów. Za każde zbędne słowo wypowiedziane przez Doktora macie 10zł zniżki. Tylko, że jak on coś powie, to Ty wiesz, że to rzecz święta. I masz ten spokój, nawet jeśli rzecz dotyczy diagnostyki zaburzeń rozwoju płci, stulejki, nowotworów.

Język: angielski

Nefrolog dziecięcy

dr n. med. Omar Bjanid
Specjalizacja: Nefrolog dziecięcy

To jest mózg! W Szpitalu Klinicznym w Zabrzu, gdy tylko miałeś zagwozdkę diagnostyczną, jakiś knif ultrasonograficzny, to tylko do Doktora. On miał zawsze niewyobrażalne pokłady cierpliwości i czasu, by Ci wszystko wytłumaczyć. I darzył szacunkiem wszystkich rezydentów. Perła na firmamencie nauczycieli akademickich.

Język: angielski, francuski, arabski

dr Grażyna Kucharska
Specjalizacja: Nefrolog dziecięcy

Niesamowicie ciepła i kompetentna pani doktor.

Kardiolog dziecięcy

dr Agata Michalczyk

dr Agata Michalczyk
Specjalizacja: Kardiolog dziecięcy

Jakie ona rzeczy potrafi wyszukać w serduszku noworodków… To był grom z jasnego nieba. I to w trakcie pierwszej minuty rozmowy telefonicznej. Pani doktor założyła, że mi odmówi… 🙂

Język: angielski

Laryngolog

dr n. med. Lidia Liszczyk – Mania
Specjalizacja: Laryngolog

To jest lekarz! Kobieta, przed którą cały Bytom drżał. Jak ona mówiła, że jest tak, to nie mogło być inaczej. Cała klinika pediatryczna w Bytomiu polegała na jej zdaniu. Specjalista od zadań specjalnych.

Pulmonolog dziecięcy

dr Maciej Przybył
Specjalizacja: Pulmonolog dziecięcy

Przy tej dozie wiedzy i empatii doktor wpisuje się doskonale w profil naszego zespołu. Siła spokoju.

Ortopeda

dr Jakub Sikorski
Specjalizacja: Orotopeda

Znacie empatycznego ortopedę? Ja znam. Jeszcze nigdy nie odmówił mi pomocy przy pacjencie.

Psychiatra

dr Lena Koźlik
Specjalizacja: Psychiatra dziecięcy

Czy ktoś jej nie zna? Jeszcze nigdy nie odmówiła pomocy przy trudnym pacjencie. Lekarze z oddziałów pediatrycznych przełamywali swój opór przed prośbą o konsultację, wiedząc, że po drugiej stronie jest Pani Doktor. Empatia plus pomysł na życie.

Psycholog

mgr Roksana Bitnerowska

mgr Roksana Bitnerowska
Specjalizacja: Psycholog, terapeuta SI, trener TUS

Niech Was nie zwiedzie jej młody wygląd. Zakres wiedzy o zaburzeniach karmienia, zaburzeniach integracji sensorycznej, trudnościach przedszkolaka jest nie do przecenienia.

Specjalność: zaburzenia karmienia, zaburzenia ze spektrum autyzmu, nauka asertywności, budowanie poczucia własnej wartości, lęki i zaburzenia emocjonalne, pozytywna dyscyplina oraz wspieranie kompetencji wychowawczych.

Język: angielski

Pedagog

mgr Marta Chmera

mgr Marta Chmera
Specjalizacja: Pedagog, logopeda, terapeuta ręki, trener TUS

Z niejednego pieca chleb jadła, niejedno dziecko zawróciła na właściwą drogę. Jako pedagog absolutnie wie, jak pokierować małym łobuzem, by wyrósł na ludzi bez zbędnego bagażu emocjonalnego. Najmocniejszy atut: potrafi stworzyć kilkugodzinną zabawę z byle przedmiotów, a dzieci słuchają jej jak zaczarowane. Długo o nią walczyłam. Ale bez niej nie wyobrażam sobie tego zespołu.

mgr Dominika Miodek
Specjalizacja: Pedagog, fizjoterapeuta

Nasza rozmowa rekrutacyjna trwała 2,5h (!). Jak ona ładnie opowiadała o możliwościach leczenia wad postawy. Siedziałam i notowałam oszołomiona.

Specjalność: zaburzenia ze spektrum, wady postawy, elastyczny taping, trójpłaszczyznowa terapia wad stóp, masaż Shantala

Język: angielski

mgr Jacek Korczyk
Specjalizacja: Pedagog, fizjoterapeuta

Poszedł na studia pedagogiczne, by móc lepiej podejść do dzieci. Pasjonat. Podczas gdy pacjent jest na terapii, opiekun może skorzystać z masażu tkanek głębokich czy masażu relaksacyjnego w gabinecie obok u pana Jacka.

Specjalność: trójpłaszczyznowa terapia wad stop, elastyczny taping, masaż Shantala, masaż tkanek głębokich.

Język: angielski

Logopeda

mgr Marta Chmera

mgr Marta Chmera
Specjalizacja: Pedagog, logopeda, terapeuta ręki, trener TUS

Z niejednego pieca chleb jadła, niejedno dziecko zawróciła na właściwą drogę. Jako pedagog absolutnie wie, jak pokierować małym łobuzem, by wyrósł na ludzi bez zbędnego bagażu emocjonalnego. Najmocniejszy atut: potrafi stworzyć kilkugodzinną zabawę z byle przedmiotów, a dzieci słuchają jej jak zaczarowane. Długo o nią walczyłam. Ale bez niej nie wyobrażam sobie tego zespołu.

Neu­­ro­­lo­­go­­pe­­da

mgr Sylwia Kuśmierska

mgr Sylwia Kuśmierska
Specjalizacja: Neurologopeda

Jej wnikliwe oko potrafi wykryć niuanse diagnostyczne, co pozwala natychmiast skierować terapię na właściwe tory. Przeprowadza również elektrostymulację języka, co wspaniale uwalnia paszczę od blokady w terapii logopedycznej.

mgr Tatiana Lewicka

mgr Tatiana Lewicka
Specjalizacja: Neurologopeda

Mam niezwykłą przyjemność ogłosić, iż do naszego Zespołu dołączyła Tatiana Lewicka – Specjalista neurologopeda, a już wkrótce psycholog kliniczny.

Od wielu lat zajmuje się problematyką schorzeń układu nerwowego oraz konsekwencjami jego uszkodzenia.
Jest autorką publikacji i wielu szkoleń z tego zakresu.

Główne jej hopla to dysfagia neurogenna czyli zaburzenia połykania i wynikające z tego problemy – niedożywienie. Jest wielką zwolenniczką dewizy – „lepiej zapobiegać niż leczyć” – więc zanim dojdzie do powikłań dysfagii, przekonuje do alternatywnych metod odżywiania – PEG (gastrostomia odżywcza) jest jej wielkim przyjacielem i sprzymierzeńcem o jakość życia pacjenta. Pracuje także z pacjentami neurologicznymi, z założoną rurką tracheostomijną – zawsze warto zawalczyć o naukę oddychania i mowy.

Jest silnie związana z neurologią osób dorosłych i problemami seniorów, pracuje z pacjentami z zaburzeniami mowy, które są wynikiem udaru, w przebiegu choroby Parkinsona, choroby Alzheimera i innych schorzeń układu nerwowego.

Na co dzień pracuje w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym im. prof. K.Gibińskiego SUM w Katowicach (Katedra i Klinika Neurologii i Neurorehabilitacji). Jest wykładowcą Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.

A czy wspomnieliśmy jeszcze, że bardzo interesuje się maluchami i laktacją?

Człowiek renesansu. Człowiek-orkiestra.

Fiz­jo­te­ra­peu­ta

mgr Olga Bujnowska

mgr Olga Bujnowska
Specjalizacja: Fizjoterapeuta, terapeuta SI

To był coup de foudre! Piorun z jasnego nieba. Już po pierwszym zdaniu rozmowy wiedziałam, że musi być w naszym zespole. Jeśli nie urzeknie Was w pierwszych minutach (obojętnie czym – wiedzą, podejściem czy pasją), to nie wiem, co o Was myśleć.

Specjalność: Wczesne wspomaganie rozwoju, zaburzenia integracji sensorycznej u niemowląt, wady postawy.

mgr Dominika Miodek
Specjalizacja: Pedagog, fizjoterapeuta

Nasza rozmowa rekrutacyjna trwała 2,5h (!). Jak ona ładnie opowiadała o możliwościach leczenia wad postawy. Siedziałam i notowałam oszołomiona.

Specjalność: zaburzenia ze spektrum, wady postawy, elastyczny taping, trójpłaszczyznowa terapia wad stóp, masaż Shantala

Język: angielski

mgr Jacek Korczyk
Specjalizacja: Pedagog, fizjoterapeuta

Poszedł na studia pedagogiczne, by móc lepiej podejść do dzieci. Pasjonat. Podczas gdy pacjent jest na terapii, opiekun może skorzystać z masażu tkanek głębokich czy masażu relaksacyjnego w gabinecie obok u pana Jacka.

Specjalność: trójpłaszczyznowa terapia wad stop, elastyczny taping, masaż Shantala, masaż tkanek głębokich.

Język: angielski

Terapeuta SI

mgr Roksana Bitnerowska

mgr Roksana Bitnerowska
Specjalizacja: Psycholog, terapeuta SI, trener TUS

Niech Was nie zwiedzie jej młody wygląd. Zakres wiedzy o zaburzeniach karmienia, zaburzeniach integracji sensorycznej, trudnościach przedszkolaka jest nie do przecenienia.

Specjalność: zaburzenia karmienia, zaburzenia ze spektrum autyzmu, nauka asertywności, budowanie poczucia własnej wartości, lęki i zaburzenia emocjonalne, pozytywna dyscyplina oraz wspieranie kompetencji wychowawczych.

Język: angielski

mgr Olga Bujnowska

mgr Olga Bujnowska
Specjalizacja: Fizjoterapeuta, terapeuta SI

To był coup de foudre! Piorun z jasnego nieba. Już po pierwszym zdaniu rozmowy wiedziałam, że musi być w naszym zespole. Jeśli nie urzeknie Was w pierwszych minutach (obojętnie czym- wiedzą, podejściem czy pasją), to nie wiem, co o Was myśleć.

Specjalność: Wczesne wspomaganie rozwoju, zaburzenia integracji sensorycznej u niemowląt, wady postawy.

Trener TUS

Trening Umiejętności Społęcznych to genialny sposób nauczenia dziecka savoir-vivre’u. Zajęcia w małych grupach uczą, jak być asertywnym, jak zachować się wśród rówieśników, jak sobie radzić z emocjami, dlaczego nie gryziemy swoich kolegów, dlaczego nie wolno bić. Rewelacyjne i niezwykłe zajęcia w 6-8 osobowych grupach.
mgr Roksana Bitnerowska

mgr Roksana Bitnerowska
Specjalizacja: Psycholog, terapeuta SI, trener TUS

Niech Was nie zwiedzie jej młody wygląd. Zakres wiedzy o zaburzeniach karmienia, zaburzeniach integracji sensorycznej, trudnościach przedszkolaka jest nie do przecenienia.

Specjalność: zaburzenia karmienia, zaburzenia ze spektrum autyzmu, nauka asertywności, budowanie poczucia własnej wartości, lęki i zaburzenia emocjonalne, pozytywna dyscyplina oraz wspieranie kompetencji wychowawczych.

Język: angielski

mgr Marta Chmera

mgr Marta Chmera
Specjalizacja: Pedagog, logopeda, terapeuta ręki, trener TUS

Z niejednego pieca chleb jadła, niejedno dziecko zawróciła na właściwą drogę. Jako pedagog absolutnie wie, jak pokierować małym łobuzem, by wyrósł na ludzi bez zbędnego bagażu emocjonalnego. Najmocniejszy atut: potrafi stworzyć kilkugodzinną zabawę z byle przedmiotów, a dzieci słuchają jej jak zaczarowane. Długo o nią walczyłam. Ale bez niej nie wyobrażam sobie tego zespołu.

mgr Monika Chudek
Specjalizacja: Trener TUS, oligofrenopedagog

Niby drobna, niby cicha i skromna, ale… Wie, jak uporać się z przeciwnościami losu, jak postąpić wbrew upartym schematom, by dojść do celu, by pomóc tym najtrudniejszym dzieciom. Tym, którzy zwykle już nie liczyli na jakąkolwiek pomoc. W jej oczach widać pasję.

Specjalność: jako jedna z 3 osób na Śląsku prowadzi terapię zastępowania agresji; wybiórczość pokarmowa, mutyzm wybiórczy, zaburzenia ze spektrum autyzmu.

Język: niemiecki

Terapeuta ręki

Terapia ręki przeznaczona jest dla dzieci od 2 roku życia, które:

  • niechętnie podejmują czynności manualne, nie lubią i unikają malowania, klejenia, lepienia z plasteliny,
  • mają problem z samoobsługą, np. z ubieraniem skarpetek, zapinaniem guzików, paska, wiązaniem sznurówek itp.,
  • mają wyraźnie obniżone lub zbyt wysokie napięcie mięśniowe w kończynie górnej i obręczy barkowej,
  • mają problem z koordynacją ręka – oko podczas czynności manipulacyjnych,
  • mają trudności z koordynacją obu rąk (szczególnie przy wycinaniu nożyczkami, manipulacji przedmiotami, jedzeniem sztućcami itp),
  • mają zaburzenia zmysłu dotyku (nie lubią dotyku, wkładania nowych ubrań, zabaw z plasteliną, segregowania drobnych przedmiotów itp.)
    unikają dotykania niektórych faktur, preferując tylko określony ich rodzaj,
  • wykonują czynności manipulacyjne zbyt wolno lub szybko, ale niedokładnie i niedbale,
  • nieprawidłowo trzymają narzędzie pisarskie, mają trudności podczas rysowania, pisania objawiające się obniżoną sprawnością grafomotoryczną (naciskają na podłoże za lekko lub zbyt mocno),
  • potrzebują dodatkowych doznań proprioceptywnych, dlatego zbyt mocno ściskają dłoń, siadają na własnych dłoniach, mocno zaciskają dłonie na przedmiotach, lubią uderzać dłońmi w twarde przedmioty o zdecydowanej fakturze,
  • wydają się być niezgrabne, często upuszczają przedmioty, rozlewają napoje, ich ruchy nie są precyzyjne.
mgr Marta Chmera

mgr Marta Chmera
Specjalizacja: Pedagog, logopeda, terapeuta ręki, trener TUS

Z niejednego pieca chleb jadła, niejedno dziecko zawróciła na właściwą drogę. Jako pedagog absolutnie wie, jak pokierować małym łobuzem, by wyrósł na ludzi bez zbędnego bagażu emocjonalnego. Najmocniejszy atut: potrafi stworzyć kilkugodzinną zabawę z byle przedmiotów, a dzieci słuchają jej jak zaczarowane. Długo o nią walczyłam. Ale bez niej nie wyobrażam sobie tego zespołu.

Terapia zaburzeń sensorycznych

Jeśli Twoje dziecko wydaje się być nadwrażliwe na dźwięki, nie cierpi metek na ubraniach, nie lubi szczotkować zębów, trzeba do niego dziesięć razy mówić, by w ogóle zwrócił na ciebie uwagę, nie cierpi podskoków lub huśtania się albo musi być w ciągłym ruchu, a inni postrzegają go jako niegrzeczne, bo nie umie wysiedzieć w miejscu, to może wcale nie być nadpobudliwość czy brak wychowania. Często są to objawy zaburzeń integracji sensorycznej czyli prostymi słowami: mózg nie przetwarza bodźców, które odbierane są przez zmysły. I np. dlatego dziecko nie może usiedzieć w  jednym miejscu, bo musi dostarczać sobie dodatkowych bodźców, by się… wyciszyć. Fascynujący temat, a problem może występować już u niemowląt.
mgr Olga Bujnowska

mgr Olga Bujnowska
Specjalizacja: Fizjoterapeuta, terapeuta SI

To był coup de foudre! Piorun z jasnego nieba. Już po pierwszym zdaniu rozmowy wiedziałam, że musi być w naszym zespole. Jeśli nie urzeknie Was w pierwszych minutach (obojętnie czym – wiedzą, podejściem czy pasją), to nie wiem, co o Was myśleć.

Specjalność: Wczesne wspomaganie rozwoju, zaburzenia integracji sensorycznej u niemowląt, wady postawy.

mgr Roksana Bitnerowska

mgr Roksana Bitnerowska
Specjalizacja: Psycholog, terapeuta SI, trener TUS

Niech Was nie zwiedzie jej młody wygląd. Zakres wiedzy o zaburzeniach karmienia, zaburzeniach integracji sensorycznej, trudnościach przedszkolaka jest nie do przecenienia.

Specjalność: zaburzenia karmienia, zaburzenia ze spektrum autyzmu, nauka asertywności, budowanie poczucia własnej wartości, lęki i zaburzenia emocjonalne, pozytywna dyscyplina oraz wspieranie kompetencji wychowawczych.

Język: angielski

O­­li­­go­­fre­­no­­pe­­da­­gog

mgr Monika Chudek
Specjalizacja: Trener TUS, oligofrenopedagog

Niby drobna, niby cicha i skromna, ale… Wie, jak uporać się z przeciwnościami losu, jak postąpić wbrew upartym schematom, by dojść do celu, by pomóc tym najtrudniejszym dzieciom. Tym, którzy zwykle już nie liczyli na jakąkolwiek pomoc. W jej oczach widać pasję.

Specjalność: jako jedna z 3 osób na Śląsku prowadzi terapię zastępowania agresji; wybiórczość pokarmowa, mutyzm wybiórczy, zaburzenia ze spektrum autyzmu.

Język: niemiecki

Dietetyk kliniczny

mgr Aleksandra Pol

mgr Aleksandra Pol
Specjalizacja: Dietetyk kliniczny

Tak ambitnej i  zaangażowanej dietetyk jeszcze nie spotkałam. Poznałyśmy się na kursie z żywienia pediatrycznego, skończyłyśmy jako wykładowczynie na kursach z tychże. Mocno siedzi w żywieniu i niedoborach pokarmowych dzieci z mózgowym porażeniem mózgowym. Żadnych wyzwań się nie boi. Typowa Ślązara.

USG pe­dia­try­czne

dr Natalia Sitko
Specjalizacja: USG pediatryczne

To doświadczona i empatyczna radiolożka pracującą na co dzień w ośrodku pediatrycznym w Chorzowie.

dr Maja Turek
Specjalizacja: USG pediatryczne

To doświadczona i empatyczna radiolożka pracującą na co dzień w ośrodku pediatrycznym w Chorzowie.

Doradca laktacyjny

mgr Krystyna Boryń-Frączek
Specjalizacja: Doradca laktacyjny

Magister pielęgniarstwa, w trakcie specjalizacji pielęgniarstwo neonatologiczne, 25 lat stażu pracy na Oddziale Noworodków i Wcześniaków w Sosnowcu.

Posiada tytuł Certyfikowanego Doradcy Laktacyjnego.

Hipoterapia

Hipoterapia – metoda rehabilitacji ruchowej prowadzona przy udziale konia. Jest jedną z wielu form rehabilitacji wieloprofilowej (psycho-ruchowej), oddziałującej jednocześnie psycho-motorycznie, psychoruchowo, sensorycznie, psychicznie i społecznie. Celem terapii z koniem jest przywrócenie pacjentom sprawności fizycznej i psychicznej w możliwym do osiągnięcia zakresie. Hipoterapia stanowi jeden z elementów rehabilitacji leczniczej i jest prowadzona przez specjalistę, na zlecenie i pod kontrolą lekarza. Współpracujemy z Klubem jeździeckim Amigo w Będzinie. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez 30 min. Nasi pacjenci mają kwalifikację pediatryczną do hipoterapii w cenie zajęć.

Dogoterapia

Metoda wzmacniająca efektywność rehabilitacji, w  której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę.

Grupa wsparcia

Terapia / Grupa wsparcia dla rodzin i opiekunów dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Prowadzą:
Karolina Imielska – psychoterapeutka, oligofrenopedagog
Elektra Sliupkas-Dyrda – oligofrenopedagog, biolog
Roksana Bitnerowska – psycholog

Jeżeli

  • chcesz lepiej zrozumieć zachowanie swojego dziecka
  • poszukujesz odpowiedzi na pytania dotyczące wychowania
  • masz trudność z zaakceptowaniem diagnozy
  • chcesz poznać innych rodziców i opiekunów, będących w podobnej sytuacji oraz wzmocnić swoje kompetencje rodzicielskie

to te spotkania są właśnie dla Ciebie. Zapraszamy raz w miesiącu na 1,5 h spotkania.